Na polskim rynku telekomunikacyjnym roczne przychody każdego z czterech największych operatorów (Cyfrowy Polsat, Orange, P4 i T-Mobile) przekraczają 5 mld. Ich udział w rynku sumuje się do 73%. Gdy doliczymy do tego jeszcze Netię i UPC, z przychodami w granicach 1,5 mld zł, mamy 80% rynku. Pozostałe 20% stanowi łącznie kilkaset podmiotów, w którym największy udział mają lokalni ISP. Co ciekawe, sytuacja taka utrzymuje się bez zmian od ponad 2 lat – w 2013 r. nastąpiły największe w ostatnich latach konsolidacje: Cyfrowego Polsatu z Polkomtelem oraz T-Mobile z GTS.
Szczególnie w segmencie telewizji kablowych można oczekiwać dalszych działań konsolidacyjnych, gdyż jest to segment bardzo rozproszony – pierwsza dziesiątka operatorów ma ok. ¾ liczby abonentów. Przyrosty liczby użytkowników z podstawowej działalności (dostarczaniu programów TV) zatrzymały się w 2009 r., a następnie liczba abonentów zaczęła powoli spada z powodu konkurencji na rynku – dlatego operatorzy muszą szukać nowych źródeł przychodów i sposobów na dalszy rozwój. Konsolidacja daje szanse na zmniejszenie relacji kosztów stałych do całkowitych przychodów, co w konsekwencji pozwala zachować konkurencyjność na rynku coraz bardziej zagrożonym substytucyjnymi usługami mobilnego dostępu do Internetu, satelitarnych platform cyfrowych, dostawców OTT (płatnych i „bezpłatnych”) oraz naziemnej telewizji cyfrowej.