Kancelaria

Wyślij link znajomemu

Czas na oszczędności telekomunikacyjne. Od 6 lipca można zmienić operatora GSM w ciągu 24 godzin. To pretekst do analizy wydatków

Linie telefoniczne cyfrowe lub analogowe, pakiety dla nowych firm, telekonferencje, biznesowa telefonia IP, dostęp do internetu, ethernet, IP VPN, do tego rabaty, promocje. Ceny usług głosowych, zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych mocno w ostatnich latach spadły i nadal spadają. Jak się w tym wszystkim połapać, dobrze zmienić taryfy i rzeczywiście oszczędzić?

– Na dziś rachunki – jeśli się im dobrze przyjrzeć – można ściąć zwykle o około 24 proc. – mówi Paweł Michałowski, menedżer departamentu optymalizacji i audytu w firmie doradczej Audytel.

Mało? Wystarczająco, by się nad nimi z pełną powagą pochylić.

(…)

VoIP DLA FIRM Z ODDZIAŁAMI

Specjaliści są zgodni, że zakup systemu telefonii IP ma finansowe uzasadnienie głównie dla firm, które mają wiele oddziałów w różnych miastach lub krajach. Tu oszczędności mogą przekroczyć 20 proc. Powód? VoIP jest tańszy od stacjonarnych operatorów głównie w połączeniach międzymiastowych, międzynarodowych oraz w przypadku wykorzystywanych przez firmy usług dodatkowych, np.

telekonferencji. Firmom zdecydowanym na VoIP, ze względu na bezpieczeństwo i w trosce o jakość połączeń eksperci radzą jednak systemy hybrydowe (konwergentne). To takie, które łączą telefonię tradycyjną z VoIP, co polega na tym, że na centralce ruch jest przekierowany do właściwego operatora.

Połączenie lokalne (operator stacjonarny), telefon komórkowy (bramka GSM), inny oddział swojej firmy (VoIP).

(…)

Niektórzy operatorzy proponują również bardziej zaawansowane metody obniżenia

kosztów telefonii, np. usługę tzw. telefonii konwergentnej.

– Polega to na integracji telefonii stacjonarnej i mobilnej, Internetu i VoIP oraz stworzenie spójnego systemu łączności, obsługiwanego przez jednego operatora, który da jeden rachunek. A z racji skali przedsięwzięcia zaproponuje też tańsze ceny połączeń – wyjaśnia Paweł Michałowski. Podkreśla jednak, że jest to rozwiązanie głównie dla dużych firm.

(KANCELARIA LIPIEC – SIERPIEŃ 2009, str. 32-33)