Co drugi Polak powyżej 50. roku życia ma telefon komórkowy
Zdaniem analityka firmy Audytel Grzegorza Bernatka, kupowanie przez osoby powyżej 50. roku życia telefonu komórkowego wynika z 'nacisków’ młodszych pokoleń, które chcą kontaktować się z rodzicami taniej (np. w jednej sieci) oraz w każdej chwili. 'Takie zjawisko ma także podłoże socjologiczne i jest związane z zanikaniem rodzin wielopokoleniowych, co przekłada się w naturalny sposób na większe potrzeby komunikacyjne’ – powiedział PAP.
Bernatek uważa, że grupa ta nie należy do najbardziej zyskownych klientów sieci komórkowych. 'Zainteresowanie nimi wynika jednak z prognoz demograficznych oraz specyficznych potrzeb tej grupy. (…) Tacy klienci są raczej wierni swoim operatorom oraz regularnie płacą rachunki. Stąd stworzenie kierowanych do nich ofert, powiązanych ze specjalnymi terminalami, będzie w najbliższych latach niezbędne’ – dodał.