Zarządzanie incydentami w świetle przepisów NIS2, DORA, RODO i KSC WEBINAR 17.04.2025

Wyślij link znajomemu

Dynamiczny rozwój zagrożeń cybernetycznych oraz nowe regulacje prawne, takie jak NIS2 i DORA, wymuszają na organizacjach dostosowanie procedur zarządzania incydentami. Jednocześnie przepisy RODO i KSC określają obowiązki w zakresie ochrony danych i raportowania naruszeń. Skuteczna reakcja na incydenty wymaga nie tylko zgodności z regulacjami, ale także wdrożenia efektywnych narzędzi i strategii minimalizujących ryzyko.

Podczas webinaru omówimy kluczowe aspekty zarządzania incydentami w świetle aktualnych wymogów prawnych oraz najlepszych praktyk. Eksperci przedstawią obowiązki wynikające z NIS2, DORA, RODO i KSC oraz praktyczne sposoby ich wdrożenia. Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie identyfikować, raportować i reagować na incydenty, minimalizując ryzyko sankcji i konsekwencji biznesowych.


Data:
Czwartek, 17 kwietnia 2025r., 11:00-12:30




Agenda:

  • Regulacje prawne w zakresie zarządzania incydentami – omówienie kluczowych obowiązków wynikających z NIS2, DORA, RODO i KSC.
  • Procedury zgłaszania incydentów i współpraca z organami nadzorczymi – obowiązki organizacji.
  • Narzędzia wspierające oraz najlepsze praktyki w skutecznym zarządzaniu incydentami.
  • Analiza przypadków incydentów i kluczowe wnioski – omówienie rzeczywistych sytuacji i najlepszych praktyk w zakresie reakcji na incydenty.
  • Sesja Q&A – odpowiedzi na pytania uczestników.

Zachęcamy do rejestracji i udziału w wydarzeniu. Uczestnictwo w webinarze pozwoli na zdobycie praktycznej wiedzy oraz lepsze przygotowanie organizacji do skutecznego zarządzania incydentami w świetle obowiązujących regulacji.


Prelegenci:

Wiesław Krawczyński – Ekspert ds. bezpieczeństwa IT

– Absolwent Politechniki oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Konsultant z ponad 25-letnim doświadczeniem zawodowym i akademickim. Doświadczony ekspert w zakresie rozwiązań informatycznych oraz cyberbezpieczeństwa. Realizował projekty z obszaru bezpieczeństwa informacji oraz cyberbezpieczeństwa między innymi w sektorze bankowym, energetycznym, ubezpieczeniowym a także w spółkach giełdowych i szeregu podmiotach prywatnych i publicznych. Posiada między innymi certyfikaty: ISO 27001 i 22301 Lead Auditor, TOGAF 9 Certification, ISTQB Certified Tester, ITIL Certification in Service Management, REQB Certified Professional for Requirements Engineering Professional oraz Certifed Ethical Hacker.



Grzegorz Bernatek – Lead TMT Analyst

– Absolwent Politechniki Warszawskiej, Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej. Ma doświadczenie w zakresie audytów w obszarze bezpieczeństwa ICT, ochrony i zabezpieczenia danych osobowych w systemach IT oraz zapewnienia ciągłości działania. Od 2008 zajmuje się analizą polskiego rynku oraz projektami doradczymi w zakresie clodu computing oraz data center. Odpowiedzialny za programy badawcze Audytela dotyczące usług kolokacji i cloud, ze szczególnym uwzględnieniem usług Infrastructure as a Service (IaaS). Doradzał w zakresie chmury obliczeniowej w projektach dla firm sektora finansowego, produkcyjnego, retail oraz oil&gas&energy. Szczególnie zainteresowany aspektami strategii wejścia w chmurę organizacji oraz maksymalizacji celów biznesowych z wykorzystaniem usług cloud computing. Certyfikowany audytor systemów informacyjnych ISACA (CISA) oraz kierownik projektów (PMP, Prince2 Foundation).