11 października br. na wspólnej konferencji prasowej, zorganizowanej wspólnie z Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji, Audytel przedstawił raport na temat wpływu przejęcia udziałów w Polkomtelu na rynek. Analiza scenariuszowa wskazuje, że przejęcie Polkomtela przez grupę Polsatu może dać impuls do rozwoju rynku, na czym skorzystają głównie konsumenci. Korzyści dla konsumentów mogą sięgnąć 6,35 mld zł w okresie 5 lat, natomiast łączny bilans dobrobytu społecznego wyniesie 8,5 mld zł.
Raport w swej konkluzji stwierdza, że przejęcie Polkomtela przez grupę Polsatu jest korzystne dla rynku, gdyż może przyspieszyć wzrost zarówno rynku Internetu mobilnego, jak i płatnej telewizji, dzięki rozszerzeniu oferty usługowej i pakietyzacji usług. Pakietyzacja usług powoduje obniżenie efektywnej ceny danej usługi i daje tym samym impuls do większej konsumpcji (jeżeli minuta rozmowy kosztuje taniej, to więcej dzwonimy) – jest więc korzystna i dla konsumenta (bo taniej) i dla usługodawcy, gdyż zwiększa jego przychody.