Analiza podwójnej istotności

Analiza podwójnej istotności i badanie interesariuszy

Analiza podwójnej istotności to ocena, która bada zarówno wpływ działalności firmy na kwestie ESG, jak i wpływ tych kwestii na samą firmę, pomagając identyfikować kluczowe ryzyka i szanse. Szkolenie wprowadza w koncepcję oceny wpływu działalności firmy na kwestie środowiskowe, społeczne i zarządcze (ESG) oraz odwrotnie – jak te kwestie wpływają na firmę. Uczestnicy dowiedzą się jak przeprowadzić analizę podwójnej istotności, aby lepiej zrozumieć ryzyka i szanse związane z ESG, co jest niezbędne dla tworzenia strategii zrównoważonego rozwoju i rzetelnego raportowania. Szkolenie jest idealne dla firm, które chcą skutecznie zarządzać swoim wpływem na zrównoważony rozwój i spełniać oczekiwania interesariuszy.

Zapraszam na nasze szkolenia
Małgorzata Anoszczenko
Dyrektor ds. Rozwoju
tel. +48 22 537 50 50




    Przy zapisaniu powyżej 2 osób obowiązuje rabat w wysokości 20% na wszystkich uczestników szkolenia.

    Liczbę uczestników ustalimy podczas rozmowy telefonicznej.

    Adresaci szkolenia

    Szkolenie jest adresowane do menedżerów, specjalistów ds. ESG, kadr zarządzających oraz konsultantów odpowiedzialnych za raportowanie zrównoważonego rozwoju i zgodność z regulacjami.
    Każdy uczestnik, po ukończeniu szkolenia, otrzyma certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności.

    Program szkolenia:

    1

    Zrozumienie kontekstu i otoczenia organizacji

    • Zebranie dokumentacji zewnętrznej, wewnętrznej na temat firmy
    • Identyfikacja modelu biznesowego firmy
    • Mapowanie łańcucha wartości firmy
    2

    Identyfikacja tematów i interesariuszy

    • Przygotowanie potencjalnej listy tematów istotnych
    • Przygotowanie potencjalnej listy interesariuszy
    • Warsztat w celu weryfikacji listy tematów i interesariuszy
    • Projektowanie badania istotności
    • Przygotowanie metodologii do oceny istotności wpływu tematów
    • Przygotowanie metodologii do oceny istotności finansowej
    • Ustalenie sposobu zaangażowania interesariuszy
    3

    Przeprowadzanie badania podwójnej istotności

    • Ocena istotności wpływu
    • Wywiady i ankiety
    • Warsztaty i wywiady z interesariuszami
    • Przeprowadzenie oceny istotności finansowej
    • Analiza wyników
    • Podsumowanie wyników
    • Przygotowanie matrycy podwójnej istotności
    • Warsztat dla kadry zarządczej (wynik prac, walidacja)
    4

    Raport i matryca podwójnej istotności

    • Przykłady wykorzystania
    • Case study
    • Sesja pytań i odpowiedzi

    1

    Zrozumienie kontekstu i otoczenia organizacji

    • Zebranie dokumentacji zewnętrznej, wewnętrznej na temat firmy
    • Identyfikacja modelu biznesowego firmy
    • Mapowanie łańcucha wartości firmy
    2

    Identyfikacja tematów i interesariuszy

    • Przygotowanie potencjalnej listy tematów istotnych
    • Przygotowanie potencjalnej listy interesariuszy
    • Warsztat w celu weryfikacji listy tematów i interesariuszy
    • Projektowanie badania istotności
    • Przygotowanie metodologii do oceny istotności wpływu tematów
    • Przygotowanie metodologii do oceny istotności finansowej
    • Ustalenie sposobu zaangażowania interesariuszy
    3

    Przeprowadzanie badania podwójnej istotności

    • Ocena istotności wpływu
    • Wywiady i ankiety
    • Warsztaty i wywiady z interesariuszami
    • Przeprowadzenie oceny istotności finansowej
    • Analiza wyników
    • Podsumowanie wyników
    • Przygotowanie matrycy podwójnej istotności
    • Warsztat dla kadry zarządczej (wynik prac, walidacja)
    4

    Raport i matryca podwójnej istotności

    • Przykłady wykorzystania
    • Case study
    • Sesja pytań i odpowiedzi

    Prowadzący:

    Piotr Stankiewicz
    Socjolog, profesor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od ponad 15 lat prowadzi badania społeczne w obszarze energetyki, zrównoważonego rozwoju i zielonej transformacji. Specjalizuje się w społecznych aspektach tworzenia gospodarki niskoemisyjnej (zwłaszcza na poziomie lokalnym i regionalnym), takich jak współpraca z interesariuszami z otoczenia społeczno-gospodarczego i komunikacja społeczna. Uczestnik i kierownik licznych projektów badawczych, krajowych i międzynarodowych, współfinansowanych ze środków Narodowego Centrum Nauki, programów ramowych UE i EURATOM.Prowadził badania na uniwersytetach w Kolonii i Hamburgu oraz w instytucie Fraunhofera w Karlsruhe. Czynny ekspert Biura Analiz Sejmowych, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Pełnił funkcję dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych oraz Łukasiewicz-Instytutu Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ.
    Doświadczenie zdobywał m.in. na polu wdrażania Programu Polskiej Energetyki Jądrowej oraz poszukiwań gazu łupkowego. Współpracował z instytucjami branżowymi oraz publicznymi jednostkami samorządowymi i centralnymi. Stworzył i kierował Regionalnym Forum Dialogu i Współpracy „Energia i Samorządność”, powstałym przy Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej pod patronatem marszałka i wojewody pomorskiego. Na podstawie swoich badań napisał książkę „Gra w atom. Społeczne zarządzanie technologią w rozwoju energetyki jądrowej w Polsce” (Wyd. UMK, Toruń 2017).

     

    Informujemy, że szkolenie online odbędzie się na platformie ClickMeeting. Jako organizatorzy zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany terminu w przypadku, gdy nie zbierze się wystarczająca liczba uczestników. W takiej sytuacji wszelkie uiszczone opłaty zostaną Państwu zwrócone. Zapisy trwają do dnia poprzedzającego rozpoczęcie szkolenia do godziny 18:00 lub do wyczerpania limitu miejsc. Certyfikat uczestnictwa zostanie wysłany drogą elektroniczną w formie PDF w ciągu 2 dni roboczych od zakończenia szkolenia.

     

    Doradztwo i szkolenia zamknięte

    Oprócz szkoleń online oferujemy również kompleksowe doradztwo ESG, dostosowane do indywidualnych potrzeb Twojej firmy. Pomagamy wdrażać strategie zrównoważonego rozwoju, tworzyć raporty ESG oraz zarządzać ryzykami związanymi z odpowiedzialnym biznesem. Oferujemy także szkolenia zamknięte, dostosowane do specyfiki organizacji, aby zapewnić pełne wsparcie w zakresie ESG. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz porozmawiać o naszych usługach i dowiedzieć się, jak możemy pomóc Twojej firmie osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju.

     

     

    Skorzystaj z konsultacji

      Imię i nazwisko*

      Firmowy adres e-mail*

      Numer telefonu*

      Temat

      Administratorem danych osobowych jest Audytel S.A., ul. ks. I. Skorupki 5, 00-546 Warszawa, tel. +48 22 5375050, e-mail info@audytel.pl. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się pod adresem iod@audytel.pl.

      Dane będą przetwarzane w celach udzielenia odpowiedzi na zapytanie (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes administratora) oraz marketingu produktów własnych (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes administratora). Podanie danych jest warunkiem udzielenia odpowiedzi, a ich niepodanie uniemożliwi udzielenie odpowiedzi na pytanie. Dane będą przechowywane do czasu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie.

      Każdej osobie przysługuje prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz ich przenoszenia. Każdej osobie przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Każdej osobie przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, a także sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych na potrzeby marketingu.

      Nasi Klienci