Doradztwo biznesowe | Rozwój biznesu

Skuteczność realizacji celów stawianych organizacjom i zespołom to kluczowe zagadnienie biznesowe. Zdecydowana większość właścicieli firm i ich zarządy nieustannie poszukują sposobów prowadzących do maksymalizacji przychodów i zysków.

  • Jak zrealizować budżet?
  • Jak osiągnąć zakładane wpływy?
  • Jak wprowadzić na rynek nowe produkty/usługi?
  • Jak zweryfikować poprawność wybranej strategii?
  • Jak poprawić marżowość, konwersje, wskaźniki?
  • Jak zbudować najlepsze standardy pracy?
  • Jak skutecznie rekrutować pracowników, jak utrzymać najlepszych?
  • Jak reagować na zmiany rynkowe?

To tylko przykładowe pytania zespołu rozwoju biznesu, na które wspólnie z naszymi klientami nie tylko znajdujemy odpowiedź, ale też projektujemy działania i pomagamy skutecznie wdrożyć je w życie. Ideą naszej pracy związanej z doradztwem biznesowym jest kompleksowe poszukiwanie możliwości rozwoju biznesu w organizacjach naszych klientów. Docieramy do faktycznych przyczyn problemów i budujemy najbardziej prawdopodobne hipotezy zmierzające do poprawienia sytuacji. Weryfikujemy je tak szybko, jak to możliwe: skuteczne wdrażamy w życie, a te gorsze natychmiast korygujemy.

Zagadnienie, jak rozwijać swój biznes najczęściej porównujemy do pracy lekarzy: podstawą jest dobra diagnoza, bez której nie ma mowy o skutecznym leczeniu. Działamy systemowo. Efektem naszej pracy jest „wyleczona” organizacja gotowa do realizacji założonych celów, z dobrze dobraną strategią, opisanymi taktykami i standardami działania, z gotowymi do realizacji tych zadań menedżerami i pracownikami.

W ramach naszej pracy z klientami korzystamy z najlepszych praktyk, doświadczenia zespołu konsultantów, ale przede wszystkim wnikliwie i z uwagą analizujemy wszelkie dane pochodzące od naszych klientów. Nasza siła polega na umiejętności dobierania najlepszych scenariuszy działania do zastanej sytuacji klienta i łączenia jej z oczekiwaniami klientów. Bez ich wiedzy i pełnego zaangażowania nasze doradztwo biznesowe nie będzie efektywne. Najlepszy nawet lekarz nie wyleczy pacjenta, jeśli ten nie będzie realizował zaleceń, przyjmował leków, stosował wskazówek i rekomendacji.

Etapy rozwoju firmy – jak działamy?

  • Warsztat strategii rozwoju biznesu

    Zaczynamy od warsztatu, w którego trakcie dokonujemy wstępnej diagnozy: weryfikujemy cele, precyzujemy strategię, przyglądamy się taktykom i standardom działania, sprawdzamy systemy i narzędzia wspierające. Omawiamy z klientami znaczenie poszczególnych elementów i definiujemy ewentualną lukę na dwóch poziomach: ilościowym i jakościowym. Sprawdzamy, które elementy zostały zdefiniowane i działają prawidłowo, które trzeba skorygować, które zdefiniować od nowa. Precyzyjnie określamy oczekiwania klienta i opisujemy czynniki sukcesu. W trakcie warsztatu budujemy wstępne hipotezy do weryfikacji w dalszych etapach i określamy bardzo wstępny zakres prac.

  • Analiza zasobów

    To etap, w którym analizujemy wszelkie dane: wyniki, konwersje, wskaźniki itd. Sprawdzamy też kompetencje menedżerów i pracowników. Określamy poziom niezbędny do realizacji zakładanych celów, a następnie porównujemy go z faktycznym, zastanym w organizacji. To etap, w którym sprawdzamy też „rabialność” zakładanych celów. Bardzo rygorystycznie weryfikujemy kluczowe zasoby: czas, ludzie (ich kompetencje) i pieniądze. Kluczowa pułapka, w którą wpadają nasi klienci to życzeniowe podejście do realizacji celów i zadań. Szczególnie czas jest tu zasobem wrażliwym na ten mechanizm.

  • Projektowanie strategii

    Na bazie dokonanej diagnozy projektujemy najlepszą możliwą strategię. Możliwe są dwa podejścia: udoskonalenie istniejącej lub projektowanie zupełnie nowej strategii. Wybór ścieżki zależy o całościowej analizy sytuacji rynkowej naszych klientów. Oprócz tych dwóch podejść możliwe jest trzecie: miks obu. Krótkoterminowo poprawiamy istniejące strategie, jednocześnie planując dużą zmianę systemową. Zmieniająca się dynamicznie rzeczywistość sprawia, że nierzadko zaprojektowana zmiana, zanim zostanie skutecznie wdrożona, już wymaga korekty i udoskonalenia.

  • Projektowanie standardów działania

    To etap, w którym projektujemy bardzo szczegółowe standardy działania poszczególnych zespołów, a w ich ramach menedżerów i pracowników z uwzględnieniem ról i zadań na poszczególnych stanowiskach. Nasze motto: wiedzieć co robić, robić to, robić skutecznie tak często, jak to możliwe, ilustruje wagę wiedzy, umiejętności i powtarzalności w realizacji zadań. Istotą skuteczności działania jest wykonywanie zadanej ilości czynności w optymalnej jakości. Standardy działania podpowiadają pracownikom i menedżerom, jakie i jak mają wykonywać zadania. Dobrze zaprojektowane standardy zostawiają przestrzeń na kreatywność i rozwój kompetencji pracowników, a w konsekwencji wzrost ich efektywności.

  • Wdrożenie strategii

    Wielu naszych klientów zgłasza problemy ze skutecznością wdrożenia zaplanowanych strategii. Pomagamy zatem nie tylko w etapie projektowania, ale też we wdrażaniu pomysłów w życie. W tym obszarze doradztwa biznesowego nie stronimy od wsparcia naszych klientów we wszystkich elementach od rekrutacji pracowników poczynając, a na świętowaniu sukcesów kończąc. Skuteczność wdrożenia to nierzadko żmudna praca u podstaw: codzienne weryfikowanie realizacji założonych strategii, taktyk i standardów. To kwintesencja operacyjnej pracy menedżerskiej. W tym obszarze również służymy pomocą – wspieramy menedżerów, budując z nimi standardy ich pracy, których celem jest skuteczne egzekwowanie zadań wśród swoich pracowników.

Redukcja churnu

Przykład realizacji:

Klient – Firma oferująca system informatyczny do obsługi klientów. Firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, jeden z kluczowych graczy na rynku.

Zadaniem Audytel SA w projekcie było:

  1. Weryfikacja standardów działania zespołów sprzedażowych i obsługowych.
  2. Analiza i ewentualna korekta istniejących procesów biznesowych.
  3. Weryfikacja kanałów sprzedaży.
  4. Wdrożenie niezbędnych korekt w powyższych obszarach.

Doradztwo Biznesowe

Nasza usługa doradztwa biznesowego jest świadczona przez ekspertów, którzy na co dzień pomagają firmom i przedsiębiorcom w rozwiązywaniu różnych kluczowych problemów biznesowych. Celem naszych działań jest zapewnienie stabilności oraz rozwój firmy. Pomagamy i zachęcamy osoby rozwijające biznes do podejmowania właściwych strategicznych decyzji, które należy podejmować na różnych etapach rozwoju biznesu. Nasze doświadczenie pomaga też ustalić plan biznesowy nowym przedsiębiorcom w wyborze właściwej ścieżki rozwoju swojej firmy.

Doradztwo biznesowe to nie tylko udzielanie porad, ale również kompleksowe wsparcie w budowaniu silnych fundamentów, które są niezbędne dla skutecznego rozwoju i osiągnięcia sukcesu przez firmę. Nasz zespół ekspertów jest doskonale zaznajomiony z dynamicznymi trendami rynkowymi i zmieniającymi się potrzebami klientów. Dzięki temu jesteśmy w stanie dostosować nasze doradztwo do konkretnej sytuacji każdej firmy, zapewniając skuteczne rozwiązania. Nasze doradczo-analityczne usługi obejmują szeroki zakres obszarów, takich jak strategiczne planowanie, analiza rynku, zarządzanie finansami, marketing, zarządzanie operacyjne, technologie informatyczne i wiele innych. Eksperci z Audytel SA posiadają wieloletnie, bogate doświadczenie w tych dziedzinach i są w stanie zaproponować konkretne strategie i rozwiązania, które pomogą firmie odnieść sukces na rynku.

Jednym z kluczowych elementów naszego doradztwa biznesowego jest identyfikowanie i analizowanie potencjalnych zagrożeń i szans dla firmy. Przeprowadzamy szczegółową analizę rynku, konkurencji oraz otoczenia biznesowego, aby dostarczyć klientom kompleksową wiedzę, która zawsze pomoże w podejmowaniu świadomych decyzji. Nasza metodyka pracy opiera się na bliskiej współpracy z klientami. Dążymy do pełnego zrozumienia ich celów, wartości i unikalnej sytuacji biznesowej. Na tej podstawie opracowujemy spersonalizowane strategie i plany działania, które precyzyjnie uwzględniają indywidualne potrzeby i cele każdej firmy.

Doradztwo biznesowe Audytel SA nie kończy się na opracowaniu strategii. Jesteśmy tu, aby wspierać klientów na każdym etapie wdrażania działań. Monitorujemy wyniki, dostosowujemy strategie w razie potrzeby i pomagamy osiągnąć zamierzone cele. Oferujemy profesjonalne doradztwo biznesowe, które pomoże rozwijać firmę i osiągać sukces. Zapraszamy do kontaktu z nami już dziś, a nasi eksperci przygotują indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb. Z nami firma zyska niezbędne narzędzia i wiedzę, aby odnieść sukces w dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu.

Redefinicja strategii sprzedaży

Przykład realizacji:
Klient – Firma oferująca skomplikowany produkt informatyczny oparty o wykorzystanie sztucznej inteligencji. Firma we wczesnej fazie rozwoju, budująca swoją rynkową pozycję.

Zadaniem Audytel SA w projekcie było:

  1. Redefinicja propozycji wartości sprzedawanej usługi.
  2. Określenie grup docelowych i segmentacji klientów.
  3. Przygotowanie standardów działania poszczególnych zespołów.
  4. Wdrożenie nowej strategii w życie.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Zadzwoń lub wypełnij formularz
Marcin Sałek