Logistyka e-commerce

Rynek e-commerce zmienił wszystkie branże i nieodwracalnie zmienił zachowania konsumentów umożliwiając klientom zakupy o każdej porze niezależnie od miejsca, w którym się znajdują. Coraz więcej osób dokonuje zakupów wyłącznie poprzez Internet. Najbardziej widoczne są zmiany w branży odzieżowej. Już ponad 50 procent Polaków deklaruje zakupy odzieży online. Równie wysoko kształtują się zakupy sprzętu RTV-AGD, kosmetyki, chemia oraz książki i płyty CD. Łatwość i szybkość dokonywania zakupów on-line przekonała do siebie dużą część społeczeństwa. Konsumenci przestali się bać zakupów online, dokonywania płatności elektronicznych oraz wcześniej mocno skomplikowanego procesu zwrotu zakupionych towarów.

Konsumenci coraz częściej dokonują uważniejszych zakupów, gdzie kierują się ceną, możliwością zapoznania się z opiniami innych osób a Internet jest odpowiednim narzędziem do porównywania  i szukania najlepszych ofert, stąd wynika duża popularność zakupów on-line i rozwój platform sprzedażowych. Oszczędność czasu, szeroki wybór produktów oraz czasami dużo niższa cena towarów to kluczowe argumenty do przejścia przez klientów na zakupy online.

Ostatnie lata odzwierciedlają dynamiczny trend w rozwoju e-sklepów i platform sprzedażowych. Pandemia COVID 19 spowodowała znaczne przyspieszenie rozwoju handlu elektronicznego, coraz więcej firm wprowadza swoje produkty do sprzedaży w sieci, co w konsekwencji przyciąga nowe grupy klientów. E-commerce w czasie pandemii pozwolił klientom na dostęp do szerokiej gamy produktów i zakupy w bezpieczny sposób, a firmy mogły funkcjonować pomimo restrykcji i ograniczeń. Wraz ze wzrostem i rozwojem logistyki handlu elektronicznego podążają również usługi logistyczne dla sklepów internetowych.

Logistyka dla e-commerce jest odpowiedzią na dynamiczne zmiany w sposobie organizacji i zarządzania procesami dystrybucji dla e-commerce takimi jak realizacja zamówień, wysyłki oraz reklamacje. To ważne elementy w obsłudze logistycznej sklepów internetowych. W czasach wysokiego wzrostu popularności handlu elektronicznego każda firma, która prowadzi lub chce rozpocząć działalność sprzedażową w sieci, powinna wiedzieć, na czym polega specyfika handlu elektronicznego oraz zaznajomić się procesami logistycznymi w e-commerce.

Nasze usługi opieramy na skrupulatnej analizie potrzeb, stosujemy indywidualne podejście do każdej firmy. Projektując modele logistyczne dla e-commerce, możemy wziąć pod uwagę całościowo procesy logistyczne w firmie albo skupić się na obszarach wskazanych przez Klienta, ale nie tracąc z oczu obrazu całości. Sprawnie działająca obsługa logistyczna sklepów internetowych to duża część sukcesu przedsiębiorstwa.

Głównymi czynnikami, które mają wpływ na rozwój platformy sprzedażowej  e-commerce to:

  • Klient i zaspokojenie jego potrzeb.
  • Kompletacja zamówień.
  • Logistyka dystrybucji.
  • Obsługa zwrotów.
  • Zarządzanie zapasami.

Właściwie zaprojektowane procesy dla e-commerce pozwalają budować przewagę rynkową.

Główne obszary naszych działań to:

  • Projektowanie procesów logistycznych dla e-commerce – zapewniamy profesjonalne i rzetelne podejście, a także przejrzysty plan i harmonogram działań. Skupiamy się i analizujemy wszystkie procesy w Twoim przedsiębiorstwie. Zaprojektowane z myślą o obsłudze  logistycznej sklepu internetowego.
  • Mapowanie procesów logistycznych– przygotowujemy graficzne odwzorowanie funkcjonujących procesów w Twoim przedsiębiorstwie. Umożliwia to nam udoskonalenie istniejących procesów, dzięki lepszemu ich zrozumieniu oraz identyfikacji wąskich gardeł i nieprawidłowości.
  • Projektowanie magazynu –  szybkie i elastyczne procesy magazynowania. Zaprojektujemy magazyn z myślą o przyszłych procesach i operacjach magazynowych. Oferujemy zaprojektowanie sposobu funkcjonowania magazynu oraz procesy w nim zachodzące. Projekt magazynu ma na celu kompleksową poprawę działania obiektu pod kątem: optymalnego zagospodarowania przestrzeni, ułatwienia dostępu do magazynowanych produktów, kontroli stanów magazynowych, ograniczenia konieczności przeładunków towarów do niezbędnego minimum i uzyskania maksymalnego wskaźnika rotacji towarów. To kluczowy punkt w realizacji logistyki sklepu internetowego.
  • Wsparcie wdrożeniowe dla systemów WMS – wspieramy w określeniu celów wdrożenia, identyfikujemy wymagania odnośnie funkcjonowania magazynu, modelujemy procesy magazynowe – zapis może stanowić wymagania dla firmy dostarczającej rozwiązanie.

 

Jako podmiot zewnętrzny patrzymy na działalność Twojego przedsiębiorstwa z innej perspektywy. W zależności od skali organizacji, logistyczna obsługa sklepów internetowych i procesów logistycznych w przedsiębiorstwie może być bardzo złożonym procesem, w którym każdy element systemu logistycznego ma znaczenie, dlatego do takiej współpracy delegujemy specjalistów z wieloletnim doświadczeniem. Są oni w stanie zlokalizować newralgiczne obszary, które warto zorganizować w inny, bardziej efektywny sposób. Dzięki temu projektowanie systemów logistycznych z Audytel przynosi wymierne rezultaty w postaci redukcji kosztów logistycznych, usprawnienia procesów oraz poprawy ich efektywności.

Logistyka e-commerce

Logistyka e-sklepu – doradzimy jak ją usprawnić

Jeśli chcesz zwiększyć wydajność operacyjną procesów i operacji oraz chcesz, aby wszystkie procesy przebiegały sprawnie to projektowanie procesów logistycznych sklepu internetowego jest właśnie dla Ciebie. Bardzo wnikliwie analizujemy sytuację w przedsiębiorstwie, skupiając się przede wszystkim na funkcjonowaniu wszystkich procesów biznesowych.

Dzięki temu otrzymasz:

  • Gwarancję efektywnego wdrożenia zmian.
  • Projekt dopasowany do Twoich potrzeb.
  • Czytelną dokumentację projektową oraz procesową.
  • Wytyczne do precyzyjnego zarządzania procesami magazynowymi.
  • Szczegółowy opis (zmapowanie) obecnych procesów.
  • Wyraźną redukcję kosztów operacyjnych.
  • Opis sytuacji, miejsc, w których występują problemy – w odniesieniu do opisanego procesu.
  • Prezentację systemu logistycznego – czego oczekujemy od wdrożenia, jak sobie wyobrażamy nasz proces po wdrożeniu (model).

Doradzimy Ci najlepsze rozwiązania logistyczne dla Twojego sklepu online

Krzysztof Miziński

600 085 252








    Administratorem danych osobowych jest Audytel S.A., ul. ks. I. Skorupki 5, 00-546 Warszawa, tel. +48 22 5375050, e-mail info@audytel.pl. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się pod adresem iod@audytel.pl.
    Dane będą przetwarzane w celach udzielenia odpowiedzi na zapytanie (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes administratora) oraz marketingu produktów własnych (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes administratora). Podanie danych jest warunkiem udzielenia odpowiedzi, a ich niepodanie uniemożliwi udzielenie odpowiedzi na pytanie. Dane będą przechowywane do czasu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie.
    Każdej osobie przysługuje prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz ich przenoszenia. Każdej osobie przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Każdej osobie przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, a także sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych na potrzeby marketingu.