Analitycy: Solorz-Żak z Plusem ma zintegrowaną ofertę
Tomasz Kulisiewicz, lead analyst w Audytelu:
Przejęcie Polkomtela przez holding Zygmunta Solorza-Żaka może mieć duży wpływ na rynek komunikacji elektronicznej – traktując razem telekomunikację i media elektroniczne. Grupa Cyfrowego Polsatu, duży dystrybutor i producent treści medialnych, przejmuje wielkiego operatora mobilnego, mając zresztą kilka innych istotnych atutów, np. sieć sprzedaży oraz sporo – choć dość rozproszonych – pasm częstotliwości.
Polsat i Polkomtel będą mogli wspólnie stworzyć zintegrowaną ofertę nie tylko na zasadzie cross-sellingu, ale możliwości oferowania użytkownikom telefonii komórkowej mobilnego dostępu do internetu i mobilnych multimediów. Przychody operatorów komórkowych z usług głosowych już spadają, z SMSów też niedługo zaczną maleć, więc koniecznie trzeba oferować nowe usługi, dające wyższe marże.
Nie spodziewałbym się natomiast szybko jakichś rebrandingów marek Polkomtela. Po pierwsze: rebranding będzie dotyczył raczej dotychczasowych mobilnych marek Cyfrowego Polsatu. Po drugie: Cyfrowy Polsat ma teraz sporo do roboty, np. przy uporządkowaniu licznych posiadanych częstotliwości czy opracowywaniu nowych ofert, więc szkoda byłoby czasu i pieniędzy na rebrandingi samego Plusa. Niektóre mniej udane marki mogą zniknąć, ale nie będzie wielkiej rewolucji.