Bądź odpowiedzialny społecznie! – chroń dane osobowe

Wyślij link znajomemu

Audytel S.A. przeprowadził bezpłatne szkolenie on-line: „Bądź odpowiedzialny społecznie! – chroń dane osobowe”. Szkolenie odbyło się 21 października 2014 r., godz. 10:00 – 11.00. Szkolenie poprowadził: Tomasz Grześko – Konsultant ds. danych osobowych, Audytel S.A.

Chcemy zwrócić uwagę na coraz większy poziom świadomości ludzi związany z ochroną danych osobowych ich dotyczących. Konsumenci są coraz bardziej świadomi tego, jakie mają prawa w zakresie przetwarzania swoich danych osobowych oraz coraz większe oczekiwania w zakresie ich ochrony przed niepowołanym użyciem. Działając jako profesjonaliści jesteśmy obowiązani do chronienia tych danych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Pytanie tylko, czy są to działania wystarczające? Czy pieniądze wydane jedynie w celu spełnienia literalnych wymogów określonych w przepisach przyniosą nam jakikolwiek pożytek? Można na to pytanie odpowiedzieć bezrefleksyjnie: tak, przynajmniej nie dostaniemy kary w razie kontroli GIODO. Ale czy tak naprawdę o to chodzi w ochronie danych osobowych? Czy sama kara, którą może nałożyć GIODO – raptem 50 000 zł – to wszystkie nasze potencjalne straty?

Pomyślmy raczej, jak dużo będzie nas kosztować ewentualny wyciek danych? Ilu utracimy Klientów, jeżeli wyjdzie na jaw, że nadużywamy ich zaufania i niedbale obchodzimy się z ich danymi osobowymi? Czy nie będzie to kosztować więcej niż wspomniana wcześniej kara?

Elementem misji firmy Audytel, która ma szerokie doświadczenia jako audytor, doradca i dostawca usług administrowania danymi osobowymi (ABI), są działania na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym edukacja i uświadamiania jak rozwiązywać różne zagadnienia biznesowe zgodnie z najlepszymi praktykami. Dlatego dziękujemy za udział w seminarium prowadzonym w Internecie (webinarium), na którym poruszaliśmy tematy związane z odpowiedzialnością społeczną w ochronie danych osobowych.

Serdecznie dziękujemy na udział – poświęcona nam godzina może być kamieniem milowym w zwiększaniu lub ulepszaniu systemu ochrony danych osobowych w prowadzonym biznesie. Bo tak na koniec dnia, skutecznie ochroni dane osobowe ta firma, która przetwarza je z poszanowaniem zasad odpowiedzialności społecznej i woli konsumenta – a nie ta, która jedynie wypełniła minimalne wymogi formalne.