Zaplanuj ESG w swojej firmie
Podczas rozmowy poznam potrzeby Państwa firmy, omówimy możliwe działania i harmonogram ich wdrażania. Po spotkaniu przedstawimy propozycję dopasowanych rozwiązań, które pomogą Państwu zaplanować i skutecznie wdrożyć ESG. Nawet jeśli nie zdecydują się Państwo na nasze usługi, wyznaczymy bezpłatnie poszczególne kroki i zadania stojące przed Państwa organizacją.
Zapraszam na bezpłatną konsultację:
Małgorzata Anoszczenko
tel. +48 607 100 609

    Firma

    Imię i nazwisko

    Adres e-mail

    Numer telefonu

    Myślisz o wsparciu w obszarze ESG?
    Kontrahenci pytają o analizę śladu węglowego produktu lub organizacji?
    Nie wiesz od czego zacząć wdrożenie ESG w swojej organizacji?
    Potrzebujesz wsparcia w opracowaniu pierwszego raportu niefinansowego?
    Zastanawiasz się jak zbudować proces cyklicznego, zarządczego raportowania niefinansowego?
    Stoisz przed wyzwaniem stworzenia procesów zarządzania zgodnego z Taksonomią?

     

    Wesprzemy twoją firmę w następujących obszarach:
    Jak wygląda proces wdrożenia raportowania ESG?

    1. Przygotowanie procesu:

    • Identyfikacja obszarów kluczowych w Organizacji.
    • Identyfikacja oczekiwań interesariuszy.
    • Ankietyzacja.
    • Identyfikacja pozycji konkurencyjnej.
    • Otoczenie Organizacji, analizy środowiska biznesowego.
    • Identyfikacja poziomu istotności ujawnień ESG.
    • Opracowanie matrycy istotności procesów z obszaru E – środowiskowych.
    • Opracowanie zestawienia porównawczego ratingów platform i inicjatyw, kluczowych z perspektywy Zamawiającego, wraz z oceną i wnioskami.

    2. Zbieranie danych i analizy:

    • Identyfikacja wymaganych danych do procesu wdrożenia raportowania ESG.
    • Określenie występowania i przechowywania kluczowych danych w Organizacji.
    • Identyfikacja zespołu projektowego do raportowania niefinansowego (pod kątem wymaganych danych i częstotliwości raportowania).
    • Przygotowanie i przekazanie tabel inwentarzowych do zbierania danych kluczowych.
    • Pozyskanie danych i interpretacja.
    • Identyfikacja i opracowanie procesu raportowania.

    3. Rekomendacje:

    • Wyliczenie i wyznaczenie kluczowych wskaźników zgodnie z opracowaną analizą istotności.
    • Wypracowanie Strategii Zrównoważonego rozwoju Spółki do 2030 roku.
    • Misja i Wizja.
    • Obszary, kierunki, cele, kierunki tematyczne.
    • Polityki zrównoważonego rozwoju w tym Strategia dekarbonizacji (na podstawie wyników analiz śladu węglowego).
    • Roadmap.
    • System monitorowania.
    • Struktura zarządzania ESG w Organizacji.
    • Sposób komunikacji z interesariuszami.
    • Zalecenia do zmian w ERP.
    Pomożemy Twojej firmie na każdym etapie wdrożenia
    Przykładowe wdrożenia projektów ESG

    Projekt dla organizacji z branży spożywczej:

    • Warsztat zarządczy z zakresu ESG​
    • Analiza istotności zakresu badania śladu węglowego pod kątem dostawców i odbiorców.
    • Wyznaczenie poziomy śladu węglowego w zakresach 1 i 2 (Scope 1 i 2),
    • Analiza śladu węglowego dla zakresu 1 i 2, zgodnie ze standardem GHG Protocol​
    • Wyznaczenie procedury monitorowania śladu węglowego dla kluczowych produktów i procesów​,
    • Przygotowanie wewnętrznej kampanii informacyjnej promującej wdrożenie ESG wśród pracowników Klienta,
    • Wykonanie analizy wyników dla zakresu 1 i 2, wskazanie obszarów odpowiedzialnych za największe ilości CO2,​
    • Raport podsumowujący z rekomendacjami wraz z arkuszami kalkulacyjnymi dla zakresu 1 i 2, które to arkusze kalkulacyjne umożliwią Klientowi samodzielne wyliczanie zmniejszania śladu węglowego w zakresie 1 i 2;
    • Audyt luki ESG, zakładający diagnozę organizacji i otoczenia wraz z raportem i mapą istotności.
    • Stała usługa doradcza mająca na celu bieżące wsparcie przy przygotowywaniu strategii ESG.

    Klient z branży Retail:

    • Wdrożenie Strategii Zielonej Transformacji dla Organizacji Zamawiającego, wraz z jej operacjonalizacją polegającą na wsparciu w przygotowaniu zakresu zapytania ofertowego w zakresie wymagań umowy cPPA, wsparciu w przygotowaniu listy dostawców, do których zostanie wysłane zapytanie ofertowe.
    • Strategia Zielonej Transformacji zakłada również wsparcie w komunikacji do Zarządu lub głównych decydentów w sprawie zapytania ofertowego i dalszej realizacji procesu zakupu energii w formule cPPA, wsparcie w obszarze przygotowania odpowiedzi dla oferentów, wsparcie w analizie otrzymanych ofert i wybór dostawców w tym przygotowanie porównań umożliwiających wybór oferty najkorzystniejszej wraz z uzasadnieniem a także pomoc w komunikacji do Zarządu lub głównych decydentów w sprawie wyboru oferty najkorzystniejszej.
    • Przygotowanie dokumentacji wewnętrznej Zamawiającego umożliwiającej przeprowadzenie zakupu polegające na przygotowanie wymaganych przez Zamawiającego wymaganych dokumentów wewnętrznych (o ile będzie to wymagane), przygotowaniu modelu zakupu energii elektrycznej w ramach kontraktu cPPA wraz z bilansowaniem, wsparciu w dostosowaniu do wymogów Zamawiającego, wsparciu w negocjacjach i proponowaniu zmian do umowy cPPA na energię i bilansowanie.

    Klient z branży produkcyjnej:

    • Ocena ryzyka wykluczenia z wybranych rynków z powodu wymagań specyficznych w zakresie poziomów minimalnych śladu węglowego w zakresie 1, 2 i 3 poprzez opracowanie zestawienia zbiorczego obsługiwanych rynków zagranicznych, z podziałem kontrahentów, z którymi Organizacja posiada kontrakty długoterminowe oraz kontrahentów, z którymi Organizacja posiada kontrakty długoterminowe.
    • Opracowanie macierzy kluczowych kontrahentów, dla których ryzyko wskazania wymogów w zakresie śladu węglowego może nastąpić najwcześniej;
    • Opracowanie materiałów do dialogu z Kontrahentami, z którymi najwcześniej wymagane będzie podjęcie dialogu w sprawie określenia wymagań specyficznych w zakresie spełnienia lub nie spełnienia obecnie posiadanych poziomów carbon footprint.
    • Opracowanie Strategii Dekarbonizacji w odniesieniu do poziomów śladu węglowego w zakresie 1,2 i 3 i terminów krytycznych wynikających z wykonanych analiz wieloletniego zapotrzebowania na energię elektryczną, paliwa gazowe i inne nośniki pierwotne oraz profile roczne zapotrzebowania, opracowanie scenariuszowej prognozy rozwoju rynku i zmian cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i innych wymaganych nośników energii pierwotnej, identyfikację i uwzględnienie wszystkich możliwości dekarbonizacji wynikających z przeprowadzonych analiz LCA procesów.
    • Analiza możliwości pozyskania źródeł finansowania.
    • Przygotowanie mierników do oceny skuteczności podjętych działań w celu weryfikacji ich postępów.

    Projekt dla organizacji z branży produkcyjnej:

    • Przeprowadzenie analizy luki w oparciu o wymogi ISO 26000.
    • Przygotowanie koncepcji metodyki wdrożenia wraz z ramowym harmonogramem wskazującym „kroki milowe”, których osiągnięcie było wymagane w celu zamknięcia poszczególnych istotnych etapów projektu.
    • Przygotowanie Strategii ESG polegające na opisaniu jej celów i mierników w oparciu o informacje, którymi dysponuje Spółka oraz usytuowaniu w czasie.
    • Przygotowanie kompletnego zestawienia procedur/innych dokumentów wymaganych do skutecznego wdrożenia ESG z podziałem na poszczególne obszary ESG tj. ład korporacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu prawa pracy, środowisko, praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne.
    • Przygotowanie procedur wynikających z zestawienia oraz przygotowanie aktualizacji istniejących u Klienta procedur, których aktualizacja była wynikiem wdrożenia ESG.
    • Przygotowanie wewnętrznej kampanii informacyjnej promującej wdrożenie ESG wśród pracowników Klienta.

    Projekt dla organizacji z branży deweloperskiej:

    • Ocena wdrożonych w strukturze Klienta regulacji wewnętrznych w zakresie governance i compliance.
    • Ocena wypełniania przez pracowników Klienta obowiązków wynikających z przepisów prawa i wdrożonych regulacji wewnętrznych w zakresie governance i compliance, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii governance związanych z odpowiedzialnością zarządu i rady nadzorczej.
    • Wydanie zaleceń wynikających z przeprowadzonej analizy i oceny ze wskazaniem poziomu ich istotności i terminu wykonania.
    • Przygotowanie raportu wstępnego z przeprowadzonej analizy i oceny oraz przekazanie go zamawiającemu w celu umożliwienia zgłoszenia uwag do wstępnej wersji raportu.
    • Przeanalizowanie zgłoszonych przez zamawiającego uwag do wstępnej wersji raportu i udzielenie odpowiedzi w zakresie ich akceptacji lub odrzucenia.
    • Prezentacja wyników analizy luki Zarządowi i Radzie Nadzorczej Klienta.

    Projekt dla instytucji z sektora publicznego:

    • Przeanalizowanie możliwości wykorzystania podpisu elektronicznego pod kątem zmniejszenia liczby procesowanych dokumentów papierowych (paperless) oraz zwiększenia bezpieczeństwa realizowanych z jego wykorzystaniem procesów biznesowych.
    • Wykonanie oceny wdrożonych w strukturze Klienta regulacji wewnętrznych dotyczących podpisu elektronicznego w zakresie governance i zgodności z przepisami prawa.
    • Wykonanie analizy możliwości wykorzystania podpisu elektronicznego poza Unią Europejską.
    • Kompleksowe przeszkolenie prawie 500 pracowników z zakresu wykorzystania podpisów elektronicznych, w tym sposobu weryfikacji ich poprawności.
    • Opracowanie materiałów e-learnigowych na potrzeby rozwoju i podtrzymywania wiedzy pracowników.
    Z naszego doradztwa korzystają:
    Porozmawiajmy o współpracy

      Firma

      Imię i nazwisko

      Adres e-mail

      Numer telefonu