EDYCJA grudzień 2010 – Najnowszy raport telekomunikacyjny Audytela już dostępny!

Wyślij link znajomemu
fot.: audyteladmin
fot.: audyteladmin

„10 lat po internetowej bańce: Internet i usługi dodane wyciągają branżę telekomunikacyjną z kryzysu”- w 2010 r. polski rynek nieznacznie wzrasta, odrabiając nieznacznie straty z ubiegłego roku.

Raport analityczny: „Stan i perspektywy rozwoju rynku telekomunikacyjnego w Polsce do roku 2015”, edycja grudzień 2010, przedstawia prognozy rozwoju poszczególnych segmentów rynku do 2015 r. włącznie.

Wyniki badań zespołu Audytela wskazują, że łączna wartość polskiego rynku telekomunikacyjnego w 2010 wyniesie 46,56 mld zł, co oznacza wzrost o około 1,2% względem roku 2009. Nowością w najnowszej edycji raportu Audytela jest uwzględnienie w badaniu rynku płatnej telewizji.

Kolejny rok z rzędu operatorzy – zarówno telefonii stacjonarnej, jak i komórkowej – borykają się ze spadkiem przychodów z usług głosowych. Głównym powodem erozji wartości rynku głosowego w telefonii komórkowej były obniżki stawek hurtowych MTR w latach ubiegłych oraz opóźniona odpowiedź rynku detalicznego: abonenci sieci komórkowych nie zdążyli jeszcze zareagować odpowiednio zwiększonym popytem na spadek cen detalicznych, który wyniósł rok do roku 13%. Do spadku przychodów z głosu przyczynił się także drugi co do wielkości segment rynku telekomunikacyjnego – telefonia stacjonarna. Wobec trwającego już od kilku lat trendu zmniejszania się liczby linii dzwoniących nie jest to zaskoczeniem – tym razem wartość rynku stacjonarnego zmniejszyła się o prawie 10%. Dynamiczny rozwój usług Internetu szerokopasmowego (głównie mobilnego) oraz usług płatnej telewizji (wzrost wartości o ok. 15%) pozwolił jednak na odrobienie strat i zbliżenie się do wyniku z roku 2008 (w 2009 r. zanotowano spadek o blisko 1,3%). Wzrosty przychodów z usług stacjonarnego dostępu do Internetu oraz z transmisji danych – odpowiednio o 5,9% i o 5,1% – były relatywnie duże, ale segmenty te ciągle jeszcze mają na tyle mały udział w całości polskiego rynku telekomunikacyjnego, że nie mogły zrównoważyć spadku przychodów z usług głosowych telefonii.

Pełna Informacja Prasowa