Audyt Logistyczny Przedsiębiorstwa
Funkcjonowanie logistyki w przedsiębiorstwie wymaga cyklicznej oceny, aby upewnić się, czy firma zmierza w dobrym kierunku. Audyt logistyczny przedsiębiorstwa jest niezależną oceną funkcjonowania logistyki w odniesieniu do norm branżowych, zachowań i trendów na rynkach, na których firma jest obecna, otoczenia prawnego lub innych odniesień zdefiniowanych indywidualnie z klientem.
Kiedy najlepiej przeprowadzić audyt procesów logistycznych?
Dobrym momentem przeprowadzania audytu jest zamiar realizacji inwestycji w:
- system informatyczny (zobacz także usługę: Wdrożenie systemu WMS lub Transformacja cyfrowa logistyki),
- obiekt magazynowy (zobacz także usługę: System logistyczny przedsiębiorstwa),
- dynamiczny wzrost wartości przedsiębiorstwa wynikający z rosnących wolumenów sprzedaży produktów czy obsługi nowych kanałów sprzedaży (zobacz usługę: Doradztwo strategiczne dla firm rodzinnych lub Zarządzanie łańcuchem dostaw.
Jeśli firma jest zobowiązana do przeprowadzenia audytu z uwagi na wymaganie otoczenia normatywnego lub prawnego, warto przeprowadzić go z doświadczonym partnerem mającym w swoich zasobach potwierdzone kompetencje audytowe.
- Jednym z celów audytu jest sprawdzenie zgodności funkcjonowania logistyki. Wskazujemy obszary wymagające poprawy, a także zestaw działań prowadzących do zgodności z normami, rynkiem, trendami, wzorcami efektywnej pracy.
- Wynikiem realizacji zaleceń jest też zestaw inicjatyw wzrostu efektywności i bezpieczeństwa procesów. Efektywna logistyka zabezpiecza prawidłowe funkcjonowanie działów generujących przychody w przedsiębiorstwie. Katalog inicjatyw jest różnorodny. Znajdują się w nim zalecenia do szybkiego wdrożenia ze spodziewanym bardzo szybkim efektem, a także inicjatywy długoterminowe wymagające zaangażowania firmy w perspektywie długoterminowej.
- Istotną kwestią będącą wynikiem audytu logistycznego jest przedstawienie szacunkowych efektów wdrożenia inicjatyw. Daje to klientowi możliwość oceny kosztów i korzyści wynikających z realizacji zaleceń poaudytowych i wskazanie realnych korzyści dla biznesu.
Audyt logistyczny jest realizowany w skali punktowej, przy czym kategorie skali zależą od celu audytu i specyfiki przedsiębiorstwa. Ocena punktowa pozwala w zrozumiały sposób przedstawić wyniki audytu, które są podstawą do sformułowania zaleceń.
Usługę wykonują doświadczeni audytorzy z naszego zespołu, którzy oprócz kompetencji branżowych mają szeroką wiedzę rynkową popartą wieloma projektami doradczymi dla różnych gałęzi gospodarki. Takie podejście gwarantuje praktyczność rozwiązań przy zachowaniu celów audytu. Raport z audytu staje się narzędziem klienta do przeprowadzenia zmian w przedsiębiorstwie.
Na czym polega audyt logistyczny przedsiębiorstwa?
Wynikiem audytu jest raport zawierający wyniki oceny zgodności logistyki wraz z katalogiem inicjatyw poprawy efektywności i bezpieczeństwa. Audyt logistyczny przedsiębiorstwa wskazuje szacunkowe efekty wdrożenia, które są konsekwencją implementacji, a także plan ich wdrożenia. Audyt jest niezależny i wykonywany przez doświadczonych audytorów z szerokimi kompetencjami w projektach dla klientów z różnych gałęzi gospodarki. Usługa stanowi przewodnik poprawy efektywności, co ułatwia działanie osobom decyzyjnym w przedsiębiorstwie.
Przedstawimy Tobie:
- Wyniki oceny w skali punktowej w odniesieniu do sektora, w którym działa klient, wymagań norm, otoczenia prawnego, trendów rynkowych.
- Katalog inicjatyw wzrostu efektywności i bezpieczeństwa.
- Harmonogram i plan implementacji.
- Szacowane efekty wdrożenia.
- Rejestr ryzyk związanych z realizacją zaleceń poaudytowych.
Jeśli zależy Ci na szczegółowym badaniu procesów w poprzek struktury organizacyjnej firmy, a następnie zaprezentowaniu zaleceń eliminujących zidentyfikowane nieprawidłowości to zapoznaj się też z usługą: Analiza logistyczna przedsiębiorstwa.