Analiza logistyczna przedsiębiorstwa
Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie mają bardzo duży wpływ na wszystkie płaszczyzny działalności. Analiza logistyczna przedsiębiorstwa to usługa polegająca na szczegółowym badaniu procesów w poprzek struktury organizacyjnej firmy, a następnie zaprezentowaniu zaleceń eliminujących zidentyfikowane nieprawidłowości i problemy (identyfikujemy przyczynę).
Nasze projekty logistyczne dostarczają Klientom niezastąpionych informacji o możliwościach i drogach rozwoju oraz aktualnej sytuacji w przedsiębiorstwie.
- Jednym z celów analizy jest optymalizacja kosztów w firmie. Wskazujemy obszary wymagające poprawy. Ustalamy, w których procesach możliwe jest obniżenie lub racjonalizowanie kosztów.
- Wynikiem realizacji zaleceń poaudytowych może być też optymalizacja procesu dystrybucji. Dystrybucja jest jednym z parametrów wpływających na poziom obsługi Klienta (SLA). Wysoki poziom SLA przy niskich kosztach jest elementem przewagi konkurencyjnej. Jakość i terminowość realizacji zamówień bardzo często decyduje o tym, czy Klient zdecyduje się na zakup właśnie w tym, a nie innym miejscu.
- Ważnym zagadnieniem podczas analizy logistycznej jest optymalizacja procesu magazynowania oraz optymalizacja zakupów i poziomu zapasów. Efektywna organizacja procesu magazynowania i sprawne zarządzanie zapasami oznacza znaczną redukcję kosztów działania organizacji.
Uważamy, że szczegółowy audyt procesów logistycznych musi być zorientowany indywidualnie na dane przedsiębiorstwo oraz zachodzące w nim procesy. W zależności od prowadzonego biznesu, może on dotyczyć całego przedsiębiorstwa lub skupiać się na wybranym obszarze: produkcja, dystrybucja, magazynowanie, transport, ale nie tracąc z oczu procesów wspierających, towarzyszących procesowi, który podlega analizie.
Audyt logistyczny przedsiębiorstwa wykonują doświadczeni specjaliści, którzy potrafią spojrzeć na procesy w firmie z innej perspektywy, całościowo, „z lotu ptaka”. Pomagamy menadżerom zobaczyć, jak wyglądają procesy w organizacji z dystansu, aby mogli je obiektywnie ocenić.
Co zyskujesz dzięki analizie logistycznej?
Wynikiem analizy jest wskazanie sposobów usprawnień krótko i długoterminowych. Analiza logistyczny przedsiębiorstwa określa również harmonogram realizacji i nakłady pieniężne, jakie wiążą się z zaprojektowaniem i wdrożeniem zaproponowanych rozwiązań. Szacujemy efekty, które firma może osiągnąć, dzięki ich zastosowaniu. Kompleksowe podejście umożliwia osobom decyzyjnym na efektywne przeprowadzenie zmian.
Przedstawimy Tobie:
- Kompleksową analizę funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz propozycję rozwiązań w poszczególnych obszarach działania.
- Rzeczywisty obraz procesów logistycznych.
- Zidentyfikowane „wąskie gardła”, nieprawidłowości systemowe i organizacyjne.
- Źródło problemu.
- Metody eliminacji problemów.